Lübnan ateşkes denetim mekanizması kapsamında İsrail’in süreçten dışlandığı iddiaları, Tel Aviv yönetiminde diplomatik hareketliliğe neden oldu. Konuya ilişkin haberler İsrail basınında üst düzey kaynaklara dayandırıldı.
Lübnan ateşkes sürecinde yeni denetim mekanizması iddiası
İsrail’de yayın yapan Kanal 12 televizyonunun haberine göre, ABD ve İran arasında İsviçre’de yapılan görüşmeler sonucunda Lübnan’daki ateşkesin denetlenmesi için yeni bir mekanizma kurulması kararlaştırıldı.İsrail’in dışlandığı iddiası gündemde
İddialara göre yeni yapı; ABD, İran, Lübnan, Katar ve Pakistan’dan oluşuyor. Bu düzenleme ile daha önce ABD, Fransa, İsrail, Lübnan ve Birleşmiş Milletler’in yer aldığı eski denetim yapısının değiştirildiği öne sürüldü.Netanyahu’nun diplomatik girişimleri
Haberde, Binyamin Netanyahu’nun İsrail’in yeni mekanizmadan dışlanması nedeniyle diplomatik temaslar başlattığı ve sürece dahil olmak için girişimlerde bulunduğu iddia edildi.ABD’nin İsrail’e yönelik kısıtlama iddiası
Kanal 13 televizyonuna dayandırılan başka bir haberde ise ABD’nin İsrail’e, Lübnan’daki askeri hareket kabiliyetine ilişkin yeni kısıtlamalar ilettiği öne sürüldü. Buna göre İsrail’in bazı bölgelerde operasyon yetkisinin sınırlandığı iddia edildi.Lübnan’da “sarı hat” düzenlemesi
İddialara göre İsrailli yetkililer, orduya Lübnan’daki hareket alanını belirleyen yeni direktifler iletti. “Sarı Hat” içinde belirli operasyonlara izin verilirken, Beyrut ve Sur gibi bölgelerde askeri faaliyetlerin sınırlandığı ifade edildi.ABD’den açıklama: “Çatışmaların sona ermesi hedefleniyor”
ABD’li bir yetkili ise Merkez Kuvvetler Komutanlığı’nın Lübnan’daki durumu izlemek için yeni bir mekanizma kurduğunu belirtti. Açıklamada, amaçlarının şiddetin azaltılması ve iki ülke arasında kalıcı bir güvenlik süreci oluşturulması olduğu ifade edildi.