Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde meydana gelen olayda, tekerlekli sandalye ile otobüse binmek isteyen engelli bir vatandaş ile özel halk otobüsü şoförü arasında tartışma çıktı.
Engelli vatandaşın yaşananları cep telefonu kamerasıyla kaydettiği görüntüler sosyal medyada hızla yayıldı.
“BEN SENİN HİZMETÇİN MİYİM?”
Görüntülerde engelli vatandaşın, rampayı açmadığı için şoföre tepki göstererek şikâyet edeceğini söylediği duyuluyor. Şoför ise bu sözlere karşılık “Ben senin hizmetçin miyim?” ifadelerini kullanıyor.
“ŞOFÖR AÇMAYA MECBUR DEĞİLDİR”
Tartışmanın devamında şoförün, “Şoför açmaya mecbur değildir ama Allah için yardım eder” dediği de videoda yer alıyor.
ENGELLİ VATANDAŞA FİZİKSEL MÜDAHALE
Görüntülerin devamında şoförün “Videoya çekme” dediği ve engelli vatandaşın elini iterek kayıt almasını engellemeye çalıştığı görülüyor.
SOSYAL MEDYADA TEPKİ ÇEKTİ
Şoförün engelli rampasını açmaması ve engelli vatandaşa yönelik sözleri sosyal medyada geniş yankı uyandırdı. Çok sayıda kullanıcı olaya tepki göstererek şoförün davranışını eleştirdi.
“TEKRAR OLMAMASI İÇİN NE GEREKİYORSA YAPACAĞIZ”
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, olayla ilgili açıklama yaptı.
Öntürk açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“Evet biz bu halkın hizmetçisiyiz. Vatandaşımızdan özel halk otobüsü şoförü adına özür dilerim. Tekrarı olmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Hatay halkına hizmeti sindiremeyenin belediyemizde işi yok.”







