Tarım ve Orman Bakanlığı, Gıda Etiket yönetmeliğinde değişikliğe gidiyor. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Gıda Etiketlerinde Değişiklik Öngören Taslak görüşe açıldı.Açıklamada şöyle denildi:"Gıda etiketleri temel ürün bilgileri ile birlikte sağlık, güvenlik ve beslenme bilgilerini tüketicilere doğrudan iletmenin en önemli ve en etkin yoludur. Tüketicilerin beslenme alışkanlıkları, hassasiyetleri ve tüketim tercihleri açısından temel bilgi kaynağı gıda etiketleridir.Gıda konusunda temel hedefi tüketici sağlığını en üst düzeyde korumak olan Tarım ve Orman Bakanlığı, 3. Tarım Orman Şurasında alınan gıda okuryazarlığının arttırılması ve tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi kararları doğrultusunda çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.Bu kapsamda tüketicilerin üst düzeyde korunması ve tüketici hassasiyetleri esas alınarak Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliğinde doğru bilgilendirmeye yönelik taslak düzenleme hazırlandı.YÖNETMELİK TASLAĞINA BİR AY BOYUNCA GÖRÜŞ BİLDİRİLEBİLECEKTarım ve Orman Bakanlığı’nın hazırladığı Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliğinde değişiklik öngören taslak, Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğünün web sayfasında (https://www.tarimorman.gov.tr/GKGM/Duyuru/447/Mevzuat-Taslagi-Tgk-Gida-Etiketleme-Ve-Tuketicileri-Bilgilendirme-Yonetmeliginde-Degisiklik-Yapilmasina-Dair-Yonetmelik) görüşe açıldı.Yönetmelik değişikliğine ilişkin ilgili bakanlıklar, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, tüketici temsilcileri, sektör vb. bütün paydaşlar görüşünü bir ay içinde bildirebilecek.
EKONOMİ
Yayınlanma: 26 Kasım 2021 - 12:24
Gıda etiketlerinde yeni dönem
Tarım ve Orman Bakanlığı, gıdaların etkilerine yönelik yeni taslağı görüşe açtı. Buna göre tüketicilerin beslenme alışkanlıkları, hassasiyetleri ve tüketim tercihleri açısından temel bilgi kaynağı gıda etiketleri yeniden düzenlenecek.
EKONOMİ
26 Kasım 2021 - 12:24











